Handelsbetingelser for Demovare

Indledning

Demovare.dk ejes og drives af
HaveFun IVS
CVR-nr. 36030690 (herefter Demovare)
Kochsgade 37, D, 2 sal
5000 Odense C
+45 29 89 88 33
hej (a) demovare.dk

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på Demovare.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

1. Generelt

Handelsbetingelserne er gældende for forbrugere ved handel på www.demovare.dk. Vores netbutik er kun for forbrugere. Ønsker du at handle som erhvervsdrivende bedes du kontakte Demovare på e-mail info@demovare.dk . Ved bestilling af varer fra Demovares netbutik (www.demovare.dk) accepterer du vores handelsbetingelser og bekræfter at du hverken køber varer som erhvervsdrivende eller med henblik på videresalg.

2. Betaling

Bestilte varer kan kun betales online ved brug af følgende kort: VISA, Master Card og American Express. Kortoplysningerne transmitteres krypteret mellem kunde og demo-vare.dk Personoplysninger såsom navn, adresse osv. krypteres dog ikke.

3. Afgivelse af ordre

Afgivelse af en bestilling på vores hjemmeside er ikke en juridisk bindende aftale. Demovare forbeholder sig retten til at annullere din ordre som følge af tekniske problemer, leveringssvigt, trykfejl og lignende situationer. En bindende ordre bekræftelse vil blive fremsendt på din mail når vi har afsendt de varer som du har bestilt.

Vores websystem afsender en automatisk genereret e-mail hvoraf det vil fremgå hvilke varer du har bestilt. Dette er kun en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Det automatiske svar via e-mail ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået.

Alle priser hos Demovare er angivet i danske kroner og er inklusiv moms, eventuelle andre afgifter og levering.

4. Levering

Demovare leverer din bestilling med Post Danmark eller GLS. Alle leveringsomkostninger er indregnet i varens pris.

Leveringstid kan varierer fra 1 til 3 dage. Post Danmark og GLS yder ikke garanti for dag-til-dag levering og det er derfor ikke muligt at efterlyse en forsendelse hos Post Danmark før 4 dage efter afsendelse.

Når en vare er afsendt, sender vi en forsendelsesbekræftelse via e-mail til dig.

Demovare har ikke erstatningspligt hvis der ved bestilling er angivet en forkert adresse og dette medfører bortkomst af forsendelse.

Såfremt der opstår betragtelig forsinkelse af købte varer, vil det være muligt at rette henvendelse, med mulighed for godtgørelse. Hvorvidt om der er grundlag for udbetaling af godtgørelse, er afhængig af blandt andet varigheden af forsinkelse, omstændighederne bag forsinkelsen, og varens pris. Såfremt der vurderes at en godtgørelse er på sin plads, vil beløbet maksimalt være 50 DKK, eller muligheden for 100 DKK i rabat, ved næste køb.

5. Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage. Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag du har modtaget dine varer.

Hvis du gør brug af din fortrydelsesret refunderer vi alle betalinger vi har modtaget fra dig. Tilbagebetalingen vil ske senest 14 dage fra den dato hvor vi har modtaget din besked om at du vil gøre brug af din fortrydelsesret. Vi tilbageholder dog tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.

Varen skal returneres i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den. Fortryder du købet af en bundle, skal alle dele af bundlen returneres, da det betragtes som en samlet vare. Det er ikke muligt kun at fortryde købet af en del af en bundlevare.

Varen må gerne pakkes ud af æsken, men varen kan kun returneres uden ibrugtagning da det er åbenlyst at en ibrugtagning af varen udgør en væsentlig forringelse af varens værdi.

Hvis en vare er taget retur og varen har været i brug, pålægges et service gebyr på 500,- ekslusiv moms for vurdering og et evt. yderligere værditab vil blive trukket fra det beløb som returneres til kunden og varen skal sendes forsvarligt i beskyttende emballage. Køber hæfter for en eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.

Når du benytter fortrydelsesretten, skal du selv betale for fragten for at sende varen retur til os. Tilbagebetaling sker hurtigst muligt, efter vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for fortrydelsesretten. Hvis du har betalt kontant bedes de vedlægge konto og reg. nr., så vi kan overføre pengene direkte til deres konto.

For at kunne gøre brug af vores gratis returlabel kræver det at du tydeligt beskriver hvorfor produktets stand ikke lever op til dine forventning når du kontakter os. Efter du har kontaktet os, vil du indenfor 48 timer modtage dit returlabel på din email. Demovare.dk forbeholder sig retten til at fremsende et gratis returlabel hvis produktet fremstår i den stand som er angivet på Demovare's hjemmeside ved køb.

6. Reklamationsret og Garanti

Returvarer sendes til:

HaveFun IVS
Kochsgade 31
DK-5000 Odense C
Danmark

Efter dansk købelov ydes der reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen/fejlen. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen/fejlen. Du bedes kontakte os igennem vores returformular få at få tilsendt en retur label.

Hvis varen erklæres defekt og ikke kan repareres så forbeholder Demovare sig retten til at ophæve købet og tilbage betale beløbet for varen da vores forretningsmodel ofte betyder at der kun er en vare på lager af hver vare type.

Udover de 24 måneders reklamationsret giver Demovare også 6 måneders garanti på alle varer. Det betyder at det første år er det eneste, du skal bevise, er, at der er noget galt med den vare, du klager over.

Demovare modtager nogle gange produkter som er angivet som defekte, men som ikke indeholder fejl, eller er benyttet forkert. Modtager vi en sådan vare retur hvor fejl eller defekt, defineret på defektvare beskrivelsen, ikke er gældende, vil varen blive returneret til kunden inklusiv et gebyr for vores benyttede tid på test, fejlsøgning og håndtering af sagen og fragtomkostninger. Vores gebyr beregnes pr. halve time benyttet på kr. 250,- + moms.

Ønsker du at klage over dit køb, bedes du rette henvendelse på e-mail adressen; Info@demovare.dk. Hvis det ikke kan lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage på til konkurrence- og forbrugerstyrelsen ved at gå ind på www.forbrug.dk. Du kan også klage igennem EU komissionens online klage-portal, hvilket er beregnet til forbrugere som ikke er bosat i Danmark. Du kan finde klage-portalen her.

Garanti indbefatter ikke reparation af skader som er forudsage af fejlagtig brug af varen så som væskeskader, tab eller lignende.

7. Vare beskadiget under transport

Skulle det ske at du modtager en pakke som har synlige tegn på skader under transport er det vigtigt at du modtager pakken med forbehold eller åbner pakken mens fragtfirmaets personale er tilstede. Hvis indholdet har taget skade skal der oprettes en erstatningssag med det pågældende fragtfirma. Fragtfirmaets personale kan hjælpe dig med at lave erstatningssagen. Det er vigtigt, at du straks gør indsigelser mod pakkens tilstand, og ikke kvitterer for modtagelsen uden forbehold.

Det er også muligt at nægte modtagelse på en beskadige pakke. Den vil så komme retur til os til kreditering. Er skaden ikke synlig ved modtagelse, kan du stadig lave en erstatningssag. Dog skal du sørge for at tage kontakt til fragtfirmaet hurtigst muligt, da de efter nogle dage ikke længere vil erstatte en beskadiget vare. For Post Danmark er denne periode 7 dage. I alle tilfælde er det klart en fordel at starte erstatningssagen øjeblikkeligt, skaden opdages.

8. Premium kunde betingelser - Fordele

Demovare Premium kundeklub er en medlemsklub, hvor du har adgang til specielle medlemspriser på alle produkter på demovare.dk.

Du får 2 års garanti på alle elektronik produkter som Premium kunde ved uafbrudt medlemskab. Der er altid gratis fragt og fri porto når du er Premium-kunde. Både ved reparation og køb.

Du kan gratis vælge at få stillet et låneprodukt til rådighed hvis dit produkt skal til reparation. Produktet skal være leveret tilbage senest 14 dage efter at du har modtaget dit eget retur fra reparation. Opfyldes dette krav ikke betragtes det som køb af låneproduktet til den værdi som er påsat på følgesedlen. Fragt af låneproduktet tur – retur er gratis så længe det vedlagte fragtlabel bruges.

Premium-kunder betaler ikke undersøgelsesgebyr hvis deres enhed er til reparation og der ikke forefindes nogen fejl på serviceværkstedet – værdi op til 880 DKK.

Dine 2 års garanti frafalder hvis produktet har været udsat for fejlagtig brug så som væskeskader, tab eller lignende. Hvis en vare sendes til reparation og det vurderes at dit produkt har været udsat for fejlagtigt brug, vil du som forbruger blive pålagt at betale eventuelle undersøgelsesgebyr og forsendelsesomkostninger. Eventuel resterende garanti vil frafalde produktet.

9. Premium kunde betingelser - Bestilling

Du modtager en e-mail bekræftelse fra noreply@demovare.dk når du har gennemført betalingen, og har desuden altid adgang til din ordrehistorik på demovare.com via min side.

Medlemskab kan tegnes af privatpersoner, der er fyldt 18 år.

Der er ikke sat begrænsning på antallet af vare, men hvis Demovare vurderer at ordren er lavet med videresalg for øje vil ordre blive annulleret og medlemskab vil blive opsagt. Der må tegnes ét medlemskab pr. husstand. og det er dermed ikke tilladt at oprette flere konti med samme adresse.

10. Premium kunde betingelser - Abonnementsbetingelser

Ved din tilmelding accepterer du, at Demovare må trække det aftalte beløb månedsvis. Du får den første uges medlemskab for 0 kr., herefter har du adgang til alle Premium-tilbud for kun 29 kr. om måneden i et løbende månedsabonnement, og kun så længe du selv ønsker det. Ved ændring af medlemsprisen på Demovare Premium vil du blive informeret via e-mail fra noreply@demovare.dk, samt på din demovare-konto.

11. Premium kunde betingelser - Opsigelse af medlemskab og bindingsperiode

Du kan til enhver tid opsige dit løbende abonnement. Opsigelsen af abonnementet skal ske på din Demovare konto. Klik her

Opsigelsen påvirker ikke den købte tid, der allerede er aktiveret på dit medlemskab.

Ved udmelding mister du evt. resterende tid af gratis perioden på 30 dage Demovare Premium. Indmelder du dig igen vil du være betalende medlem fra første dag, da du har benyttet din gratis periode. Bemærk også at ved opsigelse frafalder din 2 års garanti på produkter der måtte være købt inden for perioden af medlemskabet.

Hvis dit betalingskort snart udløber eller er udløbet, kan du taste dit nye kortnummer på din Demovare-konto under betalingsoplysninger, og derved opretholde dit medlemskab. Produkter der er bestilt i medlemperioden bliver leveret, også efter at medlemsperioden eventuelt er afsluttet.

12. Premium kunde betingelser - Kortindehavers ansvars- og hæftelsesforhold

Indmeldelsen er bindende fra det øjeblik du bestiller et produkt, og derved tager dit medlemskab i brug, eller når der er gået 14 dage fra indmeldelsen. Kortholder er forpligtet til at betale det fulde beløb for hele den valgte medlemsperiode og efterfølgende abonnementshævninger, med mindre abonnementet i mellemtiden er opsagt jf. ovenstående regler for opsigelse.

13. Premium kunde betingelser - Fortrydelsesret

Til dit abonnementskøb er knyttet den lovbestemte fortrydelsesret på 14 dage. Du kan kun fortryde, hvis du ikke har taget dit abonnement i brug indenfor de 14 dage. Du tager dit abonnement/din serviceydelse i brug, når du ved hjælp af dit abonnement gennemfører et køb.